Antiikki & design –lehden
numeron
1/2019 iloisenvärinen kansi.
|
Kuluvan vuoden ensimmäisessä
numerossa on suoraan lasiesineisiin liittyviä juttuja vain pari, mutta muuten
kiinnostavaa luettavaa riittää. Useinhan on niin, että jos on kiinnostunut
jostain vanhasta taideteollisuuden tuotealueesta, esim. lasista, niin kyllä
sitä on ainakin jossain määrin utelias saman aikakauden muita taideteollisuusesineitä
kohtaan.
Weckströmin korukeräilijöiden
kokoelmaa
esitellään viiden sivun verran.
|
Monet muotoilijatkin ovat työskennelleet useamman materiaalin kanssa.
Esimerkiksi tässä lehdessä on artikkeli pariskunnasta, joka kerää Björn
Weckströmin koruja ja Weckströmhän on muotoillut myös lasia Nuutajärvelle. Tehtaalle
suunniteltujen käyttö- ja taidelasiesineiden lisäksi hän on tehnyt
lasiveistoksia. Veistoksia on syntynyt paljon myös pronssista.
Tässä lehdessä on kolmen aukeaman verran perustietoa Arabian tuotannosta, muun muassa leimoista.
Suomen lasimuseossa
Riihimäellä jatkuu upea
muranolaisen lasin näyttely tammikuun huolto-
seisokin
jälkeen.
|
Lehdessä on uusi Antiikkipörssi-
palsta,
jolla seurataan antiikki- ja
design-markkinoiden kehitystä.
|
Antiikki- ja design –lehdessä
on neljän aukeaman
juttu eiralaisen jugendtalon isosta asunnosta, joka
on
remontoitu ja sisustettu jugend-tyylille uskollisesti.
|
Paavo Tynellin valaisinten
arvostus tuntuu
edelleen kasvavan.
|
Kolmen aukeaman jutussa
esitellään keräilijä-
pariskunta, joka kerää hopeaa, lasia ja posliinia.
|
Lukijoiden lähettämien
kysymysten kohteena
on tällä kertaa mm. tämä lasi. Vastauksessa
pohditaan
olisiko se Humppilan vai Kumelan
tuotantoa. Kolmas vaihtoehto voisi olla
Karhula.
|
Hei, kiva kun löysitte korujutun! Weckströmin korut ovat tosiaan kaikkein lähinnä sydäntämme, mutta jonkin verran lasiakin löytyy – kokonaisuuden kannalta tärkeitä töitä, mielestämme, mm. Stonehenge II. PS. Kiitos ansiokkaasta blogista.
VastaaPoista