Mansikan
satokausi on parhaimmillaan, joten sopii katsoa vanhoja lasisten
säilöntäastioiden mainoksia ajalta, jolloin marjat säilöttiin hilloamalla, kun
pakastimia ei vielä ollut. Riihimäen lasin mainos on sotavuodelta 1942, joten
siinä mainittu ”suositeltava hamstraus” viittaa siihen hamstraamiseen, jolla
jotkut pahensivat elintarvikepulaa ja jota pyrittiin estämään
elintarvikekortti-järjestelmällä.
Wiialan
lasitehtaan mainos on 1930-luvulta. Lisäksi Karhulan lasitehtaalla oli tuotannossa
omat karhun kuvalla varustetut tölkit. Karhula ja Riihimäki ostivat vuonna 1938
Wiialan lasitehtaan ja lopettivat sen toiminnan.
|
Kuva on Suomen lasimuseon julkaisemasta kirjasta Riihimäen lasi 75 vuotta |
|
Kuva on Suomen lasimuseon julkaisemasta kirjasta Riihimäen lasi 75 vuotta |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti