Tunnuslukujen edessä on miinusmerkit, paitsi nettovelka on kasvanut. |
Fiskars Oyj julkisti tänään 8.2. vuoden 2023 tilinpäätöstiedotteen, jonka mukaan kaikki tunnusluvut ovat negatiivisia vuoden takaiseen verrattuna: konsernin liikevaihto laski lähes 10 prosenttia ja liikevoitto (EBIT) laski lähes 30 prosenttia. Tiedotteeseen voi tutustua netissä:
https://fiskarsgroup.com/wp-content/uploads/2024/02/FiskarsGroup_Q4-2023_fin.pdf
Kuitenkin toimitusjohtaja Nathalie Ahlström maalaa toimitusjohtajan katsauksessa kuvaa hyvässä kunnossa olevasta yritysryppäästä.
Konserniin kuuluvien brändien/yhtiöiden tunnuslukuja ei katsauksessa julkisteta. Erottelu tehdään vain ilmoittamalla erikseen Vita-liiketoiminta-alue (Iittala, Georg Jensen, Royal Copenhagen, Moomin Arabia ja Wedgwood) ja Fiskars (Fiskars ja Gerber). Kattaus-, lasi-, koru- ja sisustuskategorioiden Vita on tehnyt selvästi heikompaa tulosta kuin puutarha-, kastelu- ja ulkoilukategorioista sekä askartelu- ja saksikategoriasta ja ruoanlaittokategoriasta koostuva Fiskars-liiketoiminta-alue.
Haapaniemen ja orvolan Taika ovat aina olleet Iittalan tuotteita. Teema on ollu 12.8.2002 Suomen rajojen ulkopuolella iittalatuote ja vuodesta 2005 koko maailmassa.
VastaaPoistaJa sen lisäksi arabian tuotteet ovat Iittalan nettikaupasta edelleen myynnissä… arabia koko. Arabia arctica paratiisi jne….Tuotesarjat - otsikon alta voi valita brändi.. uudet sivut ovat kyllä aika haastavat ymmärtää….
VastaaPoistaJa taitaa Vita ryhmään kuulua myös Rörstrandin, arabian tuotteet myös. Mahdollisesti myös englantilaiset muut brändit kuin Wedgwood
VastaaPoista