Uusi Suomi –maljan korkeus
on 90 mm
ja suuaukon halkaisija 143 mm.
|
Viime viikolla
uutisoitiin, että sijoittaja Niklas Herlin on myynyt UusiSuomi.fi –verkkolehden
Alma Medialle. Herlin osti Uusi Suomi –tavaramerkin Alma Medialta 2007 ja käynnisti
verkkolehden saman vuoden syksyllä yhdessä päätoimittajaksi palkkaamansa Matti
Huuskon kanssa. Uuden Suomen Uutis- ja blogipalvelu keräsi kyllä lukijoita,
mutta ei tarpeeksi mainostajia, jotta toiminnasta olisi tullut kannattavaa.
Vuosina 2008 – 2015 tappiota syntyi yhteensä lähes 3 miljoonaa euroa.
Uudesta
Suomesta tulee osa Alma Median ammatti- ja talousmediaan erikoistunutta Alma
Talent –liiketoimintayksikköä, joka julkaisee muun muassa Kauppalehteä ja
Talouselämää.
Alun perin Uusi Suomi oli vuonna 1919
perustettu sanomalehti, joka jatkoi venäläishallinnon lopettamien Suometar ja
Uusi Suometar –lehtien perinnettä.
Lehti oli Kokoomuksen pää-äänenkannattaja
vuoteen 1976 asti, jonka jälkeen se julistautui riippumattomaksi
porvarilliseksi lehdeksi. 1970-luvulta alkaneet taloudelliset vaikeudet
johtivat lehden lopettamiseen 29.11.1991.
Ohessa on Uuden Suomen
logolla varustettu malja, jonka on valmistanut Riihimäen lasitehdas, joka
valmisti myös muut lehden tilaamat liikelahjatuotteet.
Uusi Suomi –logolla varustettuja
lasiesineitä on esitelty tässä blogissa aikaisemminkin:
http://lasinkerailijanblogi.blogspot.fi/2012/02/uusi-suomi-lasiesineita.html
Lasi, karahvi ja tuoppi:
http://lasinkerailijanblogi.blogspot.fi/2014/01/uusi-suomi-lasiesineita.html
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti